Helgerån eller ej?

Nu får det bära eller brista mina vänner... Jag fick för 1,2 eller 3 år sedan en vackert snidad ljusstake, som jag vet att det ligger mängder med hantverkar-glädje och stolthet bakom från min mormor och morfar. ( ej min morfar som har gjort den) Den är stor, och jag har aldrig hittat platsen för den då den trots min glada inställning till mix-matcha och färger. Dels för att den har sju armar ( tror jag) så den kräver verkligen sin plats.
Igår när jag surfar runt på facebook ser jag att en av mina vänner där har adventspyntat lite hemma hos sig, och där knall bom bang! Där står en helsvart ljusstake med konturerna som min ljusstake! Såklart frågar jag om hon har målat om en sådan? Vilket hon har gjort...så nu velar jag här hemma om jag ska göra det samma. För det är ju trots allt målningen/mönstret som gjort att jag tvekat och använda den.


Kollade lite snabbt på blocket, tradera och andra auktioner, de går tyvärr inte för mer än 150-300 kr, trots att inköp, arbetade timmar är trippelvärt.


Vad säger ni? Gör jag ett helgerån, kommer aldrig komma till himmeln och änglarna kommer gråta över mig eller ska jag måla om den och faktiskt använda den och vara lycklig över en sån fin detalj? Jag visar den väl ändå störta omtanke då jag nu vecklar hela min panna i fundering.
 
För en gångs skull veliga Sara
 
 
 
Kerstin

Inget fel målat min med såg målade Gransholms julmarknad i fjol nu har jag min framme året runt

Svar: Tack Kerstin! Det blir svart tror jag.
Sarans blogg

Jennie

Måla måla måla!!!

Svar: Tack vännen!
Sarans blogg

Stina

Jag röstar också på ommålning! Hellre det än att den bara står :) Kram på dig

Svar: Saken är biff, det blir ommålning.
Sarans blogg

Hanna

För i helv*te, måla den inte! Om du nu är så sugen på att vara trendriktig, så köp en annan och måla den bäst du vill. Man målar inte över något, som håller traditionsmässigt i tusen år, för att göra den monokrom och modern i tio år. Jag känner igen den där, låt bli!

Svar: Kära syster, då får du den i julklapp av mig och jag vill se den framme. Puss
Sarans blogg

Susihus

Måla om och använd, bättre det än att den står och skräpar i något dammigt förråd ;)
Bra id'e by the way, kanske ska undersöka om mamma har sin kvar i ett just det dammigt förråd.

Hanna

Haha....visst :)

Nina

Jag hade målat om! :)