Öronbedövande...

Efter en händelsefullrik helg så har det då blivit måndag och jag sitter här hemma. Fick tipset av Jen-Pen att gå in och lyssna på Lars Winnerbäcks nya låt "Om du lämnade mig nu" och den är otroligt fin och så mycket Winnerbäck, han och jag har ju haft våra up and downs då jag tycker han sticker för djupa hål in i mitt hjärta och texterna är för närgånga. Så jag brukar göra slut med honom och sen blir vi  ihop et tag tills jag inte klarar av honom igen... och nu har vi faktiskt inte varit ihop på väldigt länge så han ska få en ny chans igen =)  Jennie och jag tog en fika på PM och förlåt mig men personalen på detta fina otroliga ställe måste verkligen ändra sin attityd eller så ska man håva fram stora pengasummor för och få ett leende!!

Helgen har varit allt annat än lugn!! I fredags jobbade jag mååånga timmar på en jubileumsfest, så otroligt roligt och jag trivs så bra med det! Ska iväg på ett nytt jobb den 1 september och det ser jag fram emot. Efter och kommit hem mitt i natten i fredags så var jag klarvaken vid 08 tiden. Kan väl nämna att han som numera sover med mig i min säng var mindre glad för att jag var så pigg...
Lördagen tillbringade vi med och fika med hans bror och familj, kladdkaka och glass!! Hallå kan det bli bättre?! Kvällen drog vi till Ljungby, jag fyllechaffis, Freddie och Tobbson järngänget med runda sulor. Väl i Ljungby var det jättetrevligt som Tobbe helt säkert hade valt och säga! Jag visste inte att det fanns så många människor i Ljungby iallafall verkade alla vara man ur huse den kvällen! Och sådär mitt i natten så konstaterar Tobbe att det finns många flintskalliga eller tunnhåriga i Ljungby, så nu går han och oroar sig för att det kanske är nått i vattnet? Vi ska ju få Ljungbyvatten nu här i Växjö? Nån som har nån statisk över detta? Sen till slut ville jag köra hem, men då hade Tobbe trevligt där mitt i ett gatuhörn och ville stanna längre och undrade om jag inte märkte hur trevligt vi hade det? Ha ha.. kvällen var trevlig och rolig om man frågar mig, frågar man Tobbe var det nog jättetrevligt!

Söndag var en slitsam dag för vissa, mindre för mig =) Det var tur till Östregård och hem till Rottne en sväng, kolla på morfars fotoutställning och såklart bli bortskämd av mamma med mat, thanks mommie!

Idag har jag varit hos farbror doktorn och jag har aldrig varit på ett roligare läkarebesök!!  För en månad sen när jag var i Norge blev jag ju sjuk och fick pencillin. Men min svullnad i halsen har inte försvunnit.... så nu tänkte jag att jag skulle lösa detta. Massa ont i örat och i halsen... fick ta prover mot, virus, körtelfeber, halsfluss och gud vet vad. Det var tops hit och prover dit. Sen skulle han kolla mina öron, men oj han såg visst inte trumhinnan Vi kan säga såhär.... Fabror Doktorn damsög mina öron och fick visst ta i lite dropp så när jag ligger där och fuktar upp mina öron kommer en burdus och underhållande sjuksköterska in och ska ta blodprov på mig. Hon har med sig en elev, hon börjar med och prata "skit" om läkaren att han minsann alltid gör allt själv och inte plockar upp efter sig och att han kunde ju städat lite åtminstone så hon slänger ut alla de instrument han använt på mig och troligen ska använda på mig igen... Sen säger hon: Lilla Gumman då tar jag blovprovet här nu då....klatsch och svoosch och sen var det över. Sekunden senare kommer hon och frågar vad jag heter och lite sånt och skriver upp allt på en pappersnäsduk, ha ha! Sen kommer läkaren tillbaka och jag berättar om den bryska men underhållande sköterskan och han inser att hon har tagit alla hans instrument. Han skrattar och säger att du får inte tro att det är såhär varje dag, och eftersom jag är den jag så är jag inte det minsta orolig. Vi fortsätter damsuga mina öron och får oss ett gott skratt... så numera hör jag som en katt!!!

Nu ska jag baka lite, sova och vänta på att Freddie kommer hem.

Pussar och Kramar från Sara´n
Susihus

Hihi nu kommer bloggmaja här och läser igen. Hoppas att dina öron frisknar till. Må bäst! Kram S

Madde

Hahahah....att du lyckas! =)